2008/03/26

Most v Ivančicích bude uzavřen

logo-pozor Od 1. 4. 2008 bude uzavřen most přes řeku Jihlavu č. 152-028 spojující Ivančice a Němčice.


Důvodem uzavírky je kompletní rekonstrukce mostu vč. přilehlého úseku silnice II/152 v rámci investiční akce „Zvýšení dopravní dostupnosti města Ivančice“ financované z dotací EU - Regionálního operačního programu 2007 – 2013, NUTS II Jihovýchod. Starý most byl postaven v roce 1923 a v dnešní době jednak již dávno nevyhovuje šířkově pro převedení silniční dopravy a chodců a značná je také jeho celková zchátralost. Rekonstruovaný most bude rozšířen a ve výsledku bude širší v silniční části a bude zde nově zřízen jednostranný chodník pro pěší. Starý most také nevyhovoval pro zatěžovací třídu „A“ a tudíž bude nový most celkově zesílen na tuto zatížitelnost. Generálním projektantem nového mostu je společnost Dosting Brno s.r.o. a investorem stavby je Jihomoravský kraj zastoupený příspěvkovou organizací Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje. Jakým způsobem se rekonstrukce mostu dotkne dopravy v Ivančicích, kudy povedou objízdné trasy, jak bude jezdit veřejná hromadná doprava, informace o lávce pro pěší a jak bude zhruba vypadat nový most pro rekonstrukci, to vše Vám prozradí následující článek.
Pohled na stary most v dosavadni podobeIvancicky most bude od 1.4.08 uzavren

Stručná charakteristika mostu po rekonstrukci

        Jednat se má o most třípolový trámový, monolitický betonový se spřaženou železobetonovou deskou, dodatečně předpínaný. Místní dvoupruhová asfaltová silniční komunikace II/152 mimo most má šířku cca. 7,5 – 7,8 m. Na starém mostě byla komunikace zúžena na cca. 5,15 m. Po rekonstrukci bude komunikace na mostě o šířce 7 m s jednostranným chodníkem šířky 2 m. Nové šířkové uspořádání na mostě má být následující: chodníková římsa: 2, 32 m, silnice – dva jízdní pruhy + zpevněná krajnice 3,5 m, chodníková římsa 0,82 m. Celková šířka mostu tedy bude 10,14 m, délka mostu bude 51,94 m. Zatížení nového mostu bude vyhovovat třídě "A" podle normy ČSN 7360203/1986, čímž se bude jednat v širokém okolí o nejúnosnější most.
        Původně se hovořilo, že rekonstruovaný most bude uveden do provozu až od 31. 10. 2008 (aktualita na ivančickém informačním portálu z 12.3.). V současné době se hovoří již o termínu cca. 31. 8. 2008.

Provizorní lávka pro pěší
        
Hlavním důvodem pro vybudování lávky pro pěší je uzavření silničního mostu po dobu rekonstrukce pro veškerý provoz a provizorní lávka tak bude zajišťovat alespoň komunikaci pro pěší. Provizorní lávka pro pěší se nachází ve vzdálenosti cca. 12 m na návodní straně mostu. Lávka bude vyhovovat pro zatížení předepsané normou ČSN 73 6203, její délka je 47 metrů. Jedná se o lávku o třech polích, ocelový trám s dřevěnou podlahou. Lávka by dle záměrů investora měla být po dokončení rekonstrukce mostu opět odstraněna a břehy a dno toku řeky v místech založení opěr a podpěr by se měly vrátit do původního stavu. Město Ivančice bude však usilovat o zachování lávky pro budoucí trvalé užívání.
        
Součástí řešení je také vybudování provizorních chodníků. Chodník bude na straně Němčic s povrchem ze štěrku frakce 4-8 mm. Obdobně bude vyštěrkována cesta na straně k centru Ivančic od lávky a část stávající cesty k silnici. U stávající silnice mezi obrubou a plotem se provede zapanelování silničními až k vjezdu na parkoviště. Konce panelů se dobetonují. Šířka provizorního chodníku bude v místech štěrkového povrchu cca. 2 m a v místě zapanelování 1 m.

Vymezení objízdných tras
        
Po dobu rekonstrukce mostu dojde k úplné uzavírce úseku silnice II/152 vedoucí přes most, proto byly nařízeny silničním správním úřadem následující objízdné trasy:
  • pro vozidla do 3,5 t ve směru od Brna po silnici III/394 10 přes Padochov do Oslavan a dále po silnici III/393 8 a III/152 54 do Ivančic
  • pro vozidla do 3,5 t ve směru od Moravského Krumlova po silnici III/152 54 a III/393 8 do Oslavan a po silnici 11/393 do Ivančic
  • pro vozidla nad 3,5 t ve směru od Brna po silnici III/394 10 přes Padochov do Oslavan a dále po silnici 11/393 a III/393 5 do obce Nová Ves a po silnici III/393 9 a III/393 8 do Ivančic
  • pro vozidla nad 3,5 t ve směru od Moravského Krumlova po silnici III/152 54 a III/393 8 do Oslavan a dále po silnici 11/393 do Ivančic
  • objízdná trasa pro spoje linkové osobní dopravy vnitrostátní bude vedena po následujících komunikacích: ze zastávky Ivančice, aut.st. po silnici 11/152, dále 11/393 do Oslavan a po silnici III/393 8 do Ivančic, části Letkovice, po silnici III/152 54 do Ivančic, části Němčíce na silnici 11/152 zpět na trasu platných licencí. Na zastávce Ivančice, železniční stanice bude umístěna vývěska s informací, že zastávka v termínu uzavírky nebude obsluhována. Dotčení dopravci si nechají od 1.4. 2008 schválit nové jízdní řády.

Délka objízdné trasy je 8 km.


V současné době probíhají jednání na úrovni Jihomoravského kraje o možnosti využití mostu v objektech KM REST a IVACAR pro umožnění průjezdu vozidel integrovaného záchranného systému.

Mapa objízdných tras

Mapka objizdnych tras

Veřejná hromadná doprava - jak budou jezdit autobusy?
        Linka 431 bude jezdit v úseku Hrubšice - Alexovice po své trase a z Alexovic pojede dále odklonem do Oslavan, kde bude zajištěn přípoj na další linky do Ivančic. V některých případech bude autobus linky 431 z Oslavan pokračovat přímo po trase linky 423 do Ivančic (tyto spoje mají v záhlaví označení "P"). Přímé spoje jsou tyto: 92, 12, 16, 20, 32, 34, 91, 11, 15, 19, 29, 33. V ostatních případech bohužel není možné zajistit, aby se jednalo o přímý spoj do Ivančic, protože to nedovoluje oběh autobusů. Společnost KORDIS JMK se však snažila v návaznosti na požadavky města Ivančice zajistit přímé spojení nejdůležitějších školních spojů (spoje 11, 12, 19, 20).

        Další informace, pokud se objeví, budou průběžně uveřejňovány formou aktualit na ivančickém informačním portálu - www.ivancice.cz

Zdroj: informace kompletně převzata z www.ivancice.cz
(s ohledem na důležitost a komplexnost příspěvku jsem jej převzal celý)

Žádné komentáře: