2008/07/09

Dvakrát měř...


Pod tímto názvem se skrývá příspěvek zbýšovské rodačky, která v současnosti žije v New Yorku a rozhodla se příležitostně přispívat s postřehy ze "země za velkou louží" na Zbýšovské stránky (z důvodů kompatibility úváděno bez háčeck a čárek).




Pri jedne z mych toulek po newyorske ctvrti zvane Dumbo, ktera tesne sousedi s moji, nyni jiz domovskou, ctvrti Brooklyn Heights jsem narazila na obchod s nabytkem.

Na tom by nebylo nic zas tak zvlastniho abych o tom musela psat, kdyby ovsem nebylo nazvu a zajimave vykladni skrine. Ten newyorsky obchod s nabytkem se totiz jmenuje Prague Kolektiv a ve vykladu ma mimo jine i tohle:


Nevim jak jste na tom vy, ale mne se okamzite pred ocima vybavil nabytek moji babicky. Tyhle kresla mel jednou doma snad kazdy!

Samozrejme mi to nedalo a vesla jsem do obchodu. Vzapeti me napadlo, ze je to ve skutecnosti stroj casu vydavajici se za obchod s nabytkem, ponevadz jsem se v jedne minute premistila z rusne newyorske ulice 21.stoleti do Ceskoslovenska let 50.tych.

Bylo tam vse co se tyka nabytku a bytovych doplnku z te doby. Jiste si mnozi z vas pri pohledu na obrazky vzpomenou…

Zminovany obchod je dilem dvou obdivovatelu ceskeho modernismu, newyorcana Bartona a italskeho architekta Giovanniho, kteri pres 10 let zili a pracovali v Ceske republice. Tam take prisli nam myslenku predstavit nabytek z 50.a 60.let za oceanem. A kde jinde nez v New Yorku, kde lide sili po cemkoli originalnim; coz ceskoslovensky nabytek z poloviny 20. stoleti bezesporu je.


A ted to nejlepsi nakonec. Jste radi, ze jste se konecne zbavili toho “nevkusneho” nabytku z ery komunismu? Dali jste jej nekomu za odvoz nebo rovnou hodili na skladku?

Barton a Giovanni jej totiz tady prodavaji za nejmin 1.000 dolaru.


Mejte se hezky a zase priste,


Martina Sabacka



1 komentář:

Unknown řekl(a)...

No, to je teda hezké,že nás moje sestřička bude informovat z "Big Applu"..:o)
Už se Marti těším na další zajímavé postřehy ze "Zápisníku zahraniční zpravodajky"...

P.S...a ještě si neodpustím komentář k Tvé skoro poslední větě -
**Barton a Giovanni jej totiz tady prodavaji za nejmin 1.000 dolaru.**

-jsem ráda, že dolar klesá, nemusím být totiž tak naštvaná..:o))

Lenka Procházková (Šabacká)