2007/12/02

Zdravotnictví

logo-dopis3
Další příspěvek občasného přispěvatele do Zbýšovských stránek je věnován nejen reformě zdravotnictví...

Milí spoluobčané,

chci se s Vámi podělit o svůj pocit z nové skutečnosti, která se každého z nás dotkne ve věci našeho zdraví. Také Vás zvedl ze židle manuál, který nám úředníci Ministerstva zdravotnictví poskytli jako přílohu MF Dnes?
I já jsem již ve věku, kdy se raduji z každého ranního probuzení, úspěšného vyprázdnění a zdravého pocitu hladu. Ale současně již občas musím navštívit lékaře, aby moje radost setrvala i po dny a hlavně roky následující. Mám přece ještě povinnosti nejen vůči starší generaci, ale hlavně té nové! Dle rady páně ministra Julínka sedím již několik večerů a přemýšlím. Co ze svých dosavadních požitků škrtnu, čeho se nemíním vzdát, tudíž dle úředníků budu i nadále hýřit, a kde mohu ušetřit. Současně se do mých myšlenek neúprosně vtírají televizní reklamy, které jasně hovoří o tom, že Vánoce už nám sedí za krkem a vnucují, co máme našim blízkým nadělit. Pro mne je to každoroční problém. Papuče a ručně pletenou šálu nechtějí, mobil mají (a navíc umí využívat všechny jeho funkce), počítače s internetem taky, televizi- jasně, auta…Tak to je pak těžký!!!!!!!! Módě nerozumím, kosmetice také ne a dítě nadělit neumím. A tak čekám, že je třeba někdo nadělí nám.

A jak se tak trápím a přemýšlím, přišel jsem na to. Všem rodinným příslušníkům nadělím krásná růžová prasátka a do nich symbolických prvních 30,- Kč pro první návštěvu u lékaře. Protože ta klidně může přijít už po novoročním obžerství. Tedy u nás už by klidně mohli i se zapíchnutou rybí kostí po štědrovečerní večeři, (ale to by zas jen za třicet nebylo), a snad to bude ještě gratis.

A tak, milí spoluobčané, přidejte do svých kolonek pravidelných měsíčních výdajů ještě jednu. Jestli ji nazvete „Popek“ nebo „Franta“, není podstatné. Pro někoho půl krabičky cigaret, pro jiného nedopité pivo, ještě pro jiné třeba 0,01% platby u kadeřnice, kosmetičky a kdo ví, kde ještě. Podstatné je to smíření se. A věřím, že Vánoce jsou tím pravým časem smíření se, ale hlavně usmíření se.. A to nejen se skutečnostmi, kde nic nezměníme, ale především s lidmi, kde to máme ve svých rukou. Hryže-li Vás někde, a třeba jen malinko, svědomí, že byste mohli někde podat ruku k usmíření, neváhejte. V tomto případě totiž neplatí: „Co můžeš udělat dnes, odlož na zítřek.“ Zítra totiž již může být pozdě.

Pokud jsem začal o zdravotní reformě - věřte mi, nejsem lékař, a jsem tomu rád!!! Jsem, bohužel, skutečně jen pacient. A co se Vánoc týče. Přeji Vám všem pohodový a krásný vánoční čas strávený se svými milými a blízkými. A je jedno, jste-li rodina, nebo osamělý soused. Však někde vedle Vás také žije někdo sám a těší se třeba na společný hezký večer. A na tom, kdo přinese kapra a kdo salát, to už se musíte domluvit sami. Na domluvu máte ještě čas . A nezapomeňte ani na ty, kteří tu s námi už skutečně být nemohou…

Autor: si přál zůstat v anonymitě (ale jeho jméno a příjmení je nám známé)

Žádné komentáře: